fredag 8 april 2011

Mitt första par klart!

Här är de nu:De är behagliga att ha på och väldigt söta, tycker jag.
Den här gången gick graftningen perfekt! Youtubeklippet var verkligen bra, "knit, släpp av, purl på främre stickan, purl, släpp av, knit på bakre". Det blev helt rätt hela vägen utan ansträngning!
Mitt nästa par kanske blir något modifierade. Har tänkt på något tjockare garn och att göra öppningen något mindre. Eller kanske att man kunde göra en eller två extra slejfar...?
Kanske lite resår under hålfoten?
Kanske inte röda, så att det skulle gå att fotografera? :-D

4 kommentarer:

  1. Bra tips om att göra öppnongen något mondre för då sitter de kanske bättre på fötterna.

    SvaraRadera
  2. Grattis till första paret! Jättesnygga!
    Jag var på syfestivalen i Jönköping igår och köpte garn till mina. Så nu är det väl snart dags att spana in videon om uppläggningen...

    SvaraRadera